Timinek két kislánya van: Zsófi 11 éves, most kezdte a felső tagozatot, Luca 5 éves, óvodába jár. Zsófival többféle szakkört, sportot kipróbáltak, végül a vívás mellett maradtak, Lucát pedig tornára viszik ovi után.

Eddig milyen szakkörre, különórára jártatok és mik a tapasztalataitok?

Zsófinál az iskolai szakköröket részesítettük előnyben, főleg alsó tagozatban. Ott járt „okoskodó” matematika szakkörre, amit a tanító néni a saját órakeretében tartott, így ingyenes volt. Emellett sportolt is: kipróbálta a játékos gyerektornát, kosárlabdára járt, második osztályos korában pedig vívni kezdett – csak ez maradt meg tulajdonképpen, már három éve vív rendszeresen. A vívás mellett egy éve angolra jár, az iskolán kívülre.

Luca csak úszáson volt eddig, de azt egészségügyi okok miatt abbahagytuk. Ő elég mozgékony típus, tehát mindenképp kell neki valami sport. Az óvodán kívülre, a közeli fitnesz centrumba fogom hordani egy magán torna-foglalkozásra.

Mi az, amit a gyerekek szerettek, illetve nem szerettek?

Valójában ők választottak, mit szeretnének kipróbálni, ebben támogattam őket, közösen döntöttünk, hogy mire járjanak. Természetesen minden őrült ötletnek azért nem engedek.

Melyik különórákat találtad hasznosnak, mit pénzkidobásnak?

Tulajdonképp mindennek volt valami haszna, amit elkezdtünk. Egyetlen dolog volt pénzkidobás: Zsófival egy ideig jártunk egy közeli közösségi házba művészi torna-balett foglalkozásra, és, bár híres-neves táncosokkal fémjelezték a programot, a színvonala nem felelt meg az elvárásaimnak, és a gyereket sem „fogta meg”.

A többi különórát, amikre jártatok, miért hagytátok abba?

Az „okoskodó” matek például azért szűnt meg, mert az alsós tanító nénivel elváltak az utak. A többi különórát pedig azért hagytuk abba, mert „hát, most nincs kedvem”, meg „nem járnak a barátnőim” – talán mi is hibásak voltunk benne, hogy nem voltunk kitartóbbak. Egyébként az a véleményem, hogy a gyerek minél több dolgot próbáljon ki kiskorában, főleg alsó tagozatban, hogy aztán ki tudja választani, mi számára a megfelelő – ez Zsófinál be is jött, mert ugye a vívás maradt.

Hetente hány alkalommal járnak a gyerekek különórákra?

Zsófi heti háromszor jár vívóedzésre, és egy alkalommal angol szakkörre. Hetente egy nap szabad a délutánja. Eléggé le van terhelve, de ez az első év (tehát amióta felsős), hogy szinte minden napra van elfoglaltsága. Kisebb korában nem tartottam jó dolognak, hogy kifárasszam a gyereket és a tanulásra ne jusson már energiája. Most úgy tűnik, nagyon jól bírja.

Hogy tudjátok megoldani a gyerekek különórára hordását?

Csak nagyszülőkkel; szerencsénk van, hogy segítenek minden áldott nap. Pont ezért működik, hogy a heti öt munkanapból négyen leterhelhetem a nagyobb lányomat: a nagyszülők felügyelik a tanulását. Elképzelhetetlen lenne ilyen leterheltség mellett, hogy a napköziben minőségi tanulást végezzen a gyerek. Úgyhogy minden áldott nap hazajön ebéd után az iskolából, a nagyszülőkkel megtanulja a házi feladatot, és így időben el tudnak indulni a különórára. Fél kettőkor ér haza, négykor indulnak az edzésre, és este hét körül jön meg.

Az eddigi tapasztalatok alapján milyen és mennyi különórára fogod járatni Lucát?

Neki több mozgás kell, úgyhogy mindenképp keresek még valamit itt a kerületben. Az időhiány jelent problémát…

Kapcsolódó bejegyzések